divendres, 27 de maig del 2011

Així serà terra de maquis. PART 2









...Porto ja 1 horeta pedalant, m'han dit que els primers 25 km son força planers, es veu que travessem el pla de Bages, excepte algun tram tot ha estat sender, hem tingut que vigilar una mica al travessar Sant Joan de Vilatorrada pel mig del poble, però fins el moment el recorregut es divertit i fàcil. Arribem al collbaix i ja hi ha un control de pas, m'apunten el dorsal i hem demanen si necessito algo, de moment vaig be. Al km 32 arribem a unaltre control de pas (monistrolet), m'apunten el numero, però ens avisen que l'esmorzar no es fins el km 38..de moment vaig fent. Aquí ja hi ha una primera pujada de plat petit i desprès vaig disfrutant de un sender que en algun tram ja es tècnic, les vistes comencem a millorar. Arribo a Rajadell, però la última pujada pel poble i en asfalt avanç avituallament s'ha fet dura i llarga, aquí si, paro, menjo, omplo aigua. Veig que l'organització ha anat muntant carpes, suposo que la migdia començarà fer més calor. M'avisen que ara comença lo bo, pujada fins a un punt que li diuen el Cogullo, centre geodèsic de Catalunya, veurem si n'hi ha per tant. Continuo trobant cintes grogues, van molt be per anar tranquil pels senders i no tenir que anar controlant tant el GPS. Ara veig que hi ha un trencall curta o llarga...no tinc dubtes vaig a pels 230 km, vull ser un MAQUI ! Alguns companys tiren cap a la dreta i van a la curta, hem quedat que ens trobarem a l'hora de dinar a castelltallat, m'he de afanyar a les 17h tanquen aquest control i sino haurè de baixar per acrretera. Continuo....m'han dit que hi ha un punt que li diuen la Z, que ara estic entenent perquè es diu així, poso el plat petit i estic uns 45 minuts pujant, agafo un sender de baixada però encara hem queden 50 metres de desnivell per coronar, aquí ja m'han avisat que hi ha un tros que haure de carregar la bici a coll, això comença a ser una mica dur. Corono amb 50 km i començo a entendre que els 130 km d'avui es faran llargs....Menjo, omplo d'aigua, m'animen, m'animo !! contemplo el paisatge amb Montserrat al fons..espero que arribin uns companys de Rubí i de Olot, ens agrupen i iniciem la baixada cap a Aguilar de Segarra....agafem un sender una mica brut, l'any passat aquí fins i tot hem vaig trobar una ovella morta, ja recordo el que hem queda..ara tocarà pujar fins el castell de castellar, plat petit novament i desprès sender fins control de pas de Aguilar de Segarra, oju hi ha la carretera i he de frenar de cop. Passo per un túnel que travessa la via, això es nou de l'any passat i torno apujar amb plat petit...travesso el poble (2 cases) i un parc solar, ara ja fa calor calor...M'han dit que ara hi ha un 10 km de camí sense sender, la veritat ho agraeixo ja que el sender es molt més lent i dur i he de afanyar-me perque no hem tanquin el dinar (17h)...Arribo a Fonollosa i sota la carpa de la organització agafo forces per fer la pujada mes llarga, la de castelltallat, son uns 8 km primer per asflat, desprès per pista i finalment per camí estret. Hem vaig trobant gent de la organització que m’anima i que hem confirma que vaig pel bon camí per ser un maqui !!! tinc gana, vull arribar ja a l’avituallament, macarrons !

1 comentari: